*tähän voi sijoittaa selityksiä bloggaamattomuudesta, vatsakatarrista ja kahden viikon mahataudista, kiireestä, flunssasta, partiohommista, opiskeluista jne. Olen mä kuiteskin neulonu!*

Ja miksikös nyt bloggaan? Koska olen suunnitellut sitä neljättä viikkoa ja koska olen tähän työhön vaan edelleen niin tyytyväinen, vaikka neule valmistui viime vuoden puolella.

Mulla on mekko ja neuloin sen ite! Kuva on väreiltään vähän vinkkurassa ja kiireessä ja pakkasessa otettu, mutta näkeehän siitä mallia. Idean nappasin Veeralta (Ravelryssä). Neulottu siis ylhäältä alaspäin ja vain oikeita silmukoita: yläosa ja helmakaitale tasona, muu pyörönä.

Tässä näkyy takaosa ja napit <3 Neuloin mekon siis reilussa kuukaudessa, lankana on halvalla Lankamaailma Nordiasta hamstrattu tummanpunainen Gjestalin Silja kaksinkertaisena. Napit on Lahden Kontista ostamastani nyssäkästä. Lankaa kului 600 g ja se maksoi 20 e kilo, joten kokonaismateriaalikustannukset on noin 12,5 e.

Kuvasta näkyy muuten myös se, että kävin marraskuussa leikkauksessa. Hiusten pituus lyheni noin puoli metriä.

Laitoin tuohon helmaankin napit koristeeksi ja vähän pitämään halkiota kasassa.

Tykkään tästä mekosta paljon, vaikka siitä tuuleekin läpi. Sisällä se on lämmin ja mukava ja sopivan kokoinen ja sopii mun vyötärölle ja vartalolle (eli tein siis riittävästi lisäyksiä ja kavennuksia). Olen tosin pitänyt tätä viime päivinä säärystinten ja neuletakin kanssa eli olen kävelevä neulemainos. Täällä Espoossakin kun on kylmä!

Erään takkuisen Novita-säädön (ravelry-linkki) valmistuttua olen yrittänyt pysyä pienissä neuleissa. Sukkia ja lapasia näyttää pukkaavan, varsinkin kun tylsiä (=neulottavia) luentoja vaikuttaa taas olevan paljon. Haluaisin kyllä vähän aloittaa taas jotain suurta...