Eilen oli kiva kevätpäivä jopa minusta, joka en yleensä tykkää yhtään keväästä. Syksy on enemmän mun juttu.
Kevään tulon huomaa yleensä siitä, että mua alkavat kiinnostaa vaalean vihreät sävyt, semmoiset limet ja omppuvihreät. Näin ainakin parina viime vuotena ja tänäkin keväänä.

2418790118_ce91df8f36.jpg?v=0

Vihreä pallotrikoo lähti mukaan Eurokankaasta pari viikkoa sitten, kun olin ostamassa takkikankaita. Se tuli kyllä tarpeeseen, sillä olen jo pitkään suunnitellut hankkivani/tekeväni uusia pitkähihaisia trikoopaitoja.

2422967106_2c29b249ca.jpg?v=0

Trikoopala on himpun verran liian pieni ja valitsin siksi normaalin helman pituuden ja ylipitkät hihat. Käytin paitaa tehdessä ensimmäistä kertaa saumuria trikoon ompeluun, vaikka olen omistanut koneen varmaan viisi vuotta. Kyllä meistä vielä kaverit tulee...

2422967034_bb60bf058e.jpg?v=0

Paidan kaavat ovat Suuresta Käsityölehdestä 4/2007. Lyhensin nuoren suunnittelijan trikoomekosta paidan. Täytyy kyllä sanoa, että kaavavalinta ei ollut paras mahdollinen. Vihaan vänkläämistä ja tämä paita on just sopiva, vaikka suurensin normaalikokoani isompaa kaavaa vähän. Pääntietä suurensin kahdesti eikä se ole vieläkään liian iso - pää menee juuri ja juuri läpi. Kaikesta huolimatta tästä tuli pitopaita, jonka väri sopii kevätfiiliksiin.