Tein itselleni vihdoin kesämekon lentokonetrikoosta. Homma oli varsin ärsyttävä, koska kaavojen muokkaaminen ei ole vahvuuksiani. Se ei nimittäin kuulunut peruskoulun oppimäärään. (Hävettää muuten myös myöntää, että olen tajunnut vasta tänä vuonna, miksi on olemassa erilaisia ompelukoneneuloja. Kaikki pitää näköjään oppia kokeilemalla/kantapään kautta, kun ei ole ketään neuvomassa.)
717743.jpg
Uitin mekon ja yhden yksinkertaisen kangaskassin olive green Dylon-liemessä. Tykkään tuosta vihreästä väristä, mutten ole vielä varma, mitä pidän mekosta. Mekon kaavat ovat suuresta käsityölehdestä 2/2007.
717745.jpg
Tykkään muuten noista kuvissa näkyvistä sandaaleista, jotka ovat juuri oikean väriset.
Vauhdissa on muuten kaulakorukin ollut vinossa, hups.

Pikkumyy haastoi minut, joten tässä on nyt seitsemän asiaa itsestäni. Tämän voi napata mukaan, jos tahtoo.

1. Olen käyttänyt kuukuppia keväästä 2005, se on paras mahdollinen kuukautissuoja ja hehkutan kestosuojia aina tilaisuuden tullen. Linkkivinkki: Kuukuppikunta.
Tein muuten tässä muutaman kestophs:n.

2. Olen käsityöhöperyyden lisäksi partiohöperö. Olen harrastanut partiota kymmenen vuotta. Jos kaverini esittelevät minut jollekin, he yleensä tekevät sen näin: "Toi Mewril, se on partiolainen."
Olen lippukunnassani monessa mukana, sain vastikään pestin piiritasolta ja olen mm. käynyt partioriparin ja seurustelen partiopojan kanssa. Parin viikon päästä suuntana on jamboree.

3. Inhoan matematiikkaa ja englantia. Kielien opiskelu ei kiinnosta minua ja kielitaitoni on kehno.

4. Rakastan valvoa myöhään.

5. Olen ihan tylsä koti-ihminen enkä ole koskaan ollut kapinoiva nuori perinteisellä tavalla.

6. Kavereideni mukaan olen mummoaineista ja yhtäaikaa hyvin moderni ja vanhanaikainen ihminen. Tykkään tehdä käsitöitä ja leipoa pullaa, arvostan perinteitä ja historiaa, mutta haluaisin muuttaa maailmaa paremmaksi.

7. En pukeudu valkoiseen tai mustaan kuin pakon edessä. Jos joskus avioidun, morsiuspukuni ei tule olemaan valkoinen.

Nyt täytyy rientää kaverin 20-vuotissynttäreille!